**RETUR**
Logotype
Kläder, smycken & sjalar skickas fraktfritt!
Snabba leveranser!
Trygga betalningar!

Hur gör man en retur?


Snabb, lätt information vid retur:


Packa – Skicka tillbaka – Pausa fakturan - Avvakta ersättning



Detaljerad information nedan:

När du handlar i vår nätbutik har du alltid full ångerrätt i 14 dagar efter att paketet kommit till ditt postombud. För att ångerrätten ska gälla måste varan vara oanvänd och ha originaletiketter kvar.Eventuella förpackningar ska även skickas tillbaka.

Vid retur bekostar du som kund returfrakten och ansvarar för att varan kommer fram
till oss. Vi rekommenderar att du skickar ditt paket spårbart. Observera att en retur utan kollinummer inte är spårbar via Posten.


Vi
löser inte ut brev/paket som skickas mot postförskott/efterkrav eller paket som skickas med annan speditör än posten. Är varan skadad eller kommer bort på posten kan vi dessvärre inte ersätta dig för varan och du får själv reklamera till posten.

När din retur mottagits justerar vi din faktura eller krediterar ditt betalkort som användes vid beställningen. Returfrakten ersätts inte.


OBSERVERA:
Enligt konsumentköplagen behandlas din retur inom 30 dagar. Du får besked när
returen är slutbehandlad och du kan själv följa ditt paket på posten.se med hjälp
av ditt kollinummer.

Du får alltså inte besked om när din retur har kommit till butiken eller under tiden du väntar på hantering.


Det
är viktigt att du förlänger förfallodatumet på fakturan/pausar fakturan via Klarna så att du slipper få påminnelse/inkasso. Detta gör du enklast på klarna.se

 

Vill du byta till en annan vara ber vi dig lägga en ny beställning i nätbutiken.

Hela beloppet för din förra beställning betalas tillbaka till dig när vi fått varan i retur (inkl. frakt om du endast beställt en vara).

På Konsumentverkets hemsida hittar du en ångerblankett som du kan använda (detta är inte nödvändigt)



 

Ångerrätten gäller inte:


  • *Om du har använt varan och den pga sitt skick inte kan återlämnas (detta är speciellt viktigt om du har provat kläder).
    Sminkfläckar eller stark parfymdoft i kläderna gör att returen inte kan godkännas.
  • *Om etiketten saknas på klädesplagg.
  • *På örhängen (av hygieniska skäl), ätbara varor eller beställningsvaror som tillverkas efter hand.
  • *Om du handlar som företag.
  • *Om du inte löser ut ditt paket på posten. En avgift på 400:- tas ut om du inte hämtar ut ditt paket och det går i retur till oss!


Använd denna returadress:

Alvas Hus

Hantverkaregatan 9

3713
5 Karlskrona
Samarbetspartners
Alvas Hus Hantverkaregatan 9
371 35  Karlskrona
Kontakt E-post:
Webb: www.alvashus.se
Nyhetsbrev